Csapatunk célja, hogy az aktuális pályázati lehetőségek mellett elemzéseket készítsen, és helyzetképet adjon a területfejlesztéshez, regionális politikához kapcsolódó szakmai történésekről, az alkalmazott módszerekről, az átvehető és hasznosítható innovatív ötletekről, beszámoljunk a jó gyakorlatokról. Az Interreg Europe program kiemelt szerepet foglal el életünkben, hiszen több hazai vonatkozású projektben részt vettünk szakértőként. A bejegyzés általános képet ad az Interreg Europe program hazai helyzetéről, de célunk a jövőben, hogy az általunk közelebbről is ismert projektek eredményeiről és gyakorlati hasznosításukról is beszámoljunk az érintett partnerszervezetek bevonásával.
Interreg Europe program
Az Interreg Europe az EU által meghirdetett és finanszírozott, régiók közötti együttműködési program, mely az EU tagállamokon kívül Norvégiára és Svájcra is kiterjed, és az európai területi együttműködés célkitűzés alatt társfinanszírozásában részesül az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) forrásaiból. A 2014 és 2020 közötti programozási időszakra jóváhagyott program a tapasztalatcsere és a bevált tapasztalatok átadása révén a regionális fejlesztési szakpolitikákat hivatott tovább fejleszteni. Magyarországon ez annyit tesz, hogy a megjelent operatív programokhoz pl. GINOP, TOP, KEHOP, EFOP stb. rendelt forrás az intézkedéseken/pályázati felhívásokon keresztül hatékonyabban kerüljön felhasználásra azáltal, hogy megjelennek benne az Interreg tapasztalatok és módszerek. A téma már csak azért is aktuális, mert egy új programozási időszak küszöbén állunk, ahol az Interreg program keretében, a partnerszervezetek által megalkotott, és az irányító hatóságok által, valamint az Európai Bizottság által jóváhagyott akciótervek javaslatait a tervezést végző hatóságok a leghatékonyabban fel tudják használni. Igazán sikeressé akkor válhat egy Interreg projekt, ha annak hozzáadott értéke megjelenik a regionális és területi tervezésben. A program küldetése, hogy kamatoztassa a regionális szinten összegyűjtött tudást és az európai szintéren máshol már bevált módszereket integráljon a partner tervezési mechanizmusába a legalacsonyabb helyi szinttől, a legmagasabb nemzeti szintig. Az Interreg Europe program az ERFA által finanszírozott 359 millió eurós költségvetéséből a gyakorlatban társfinanszírozást kínál regionális és helyi intézmények pl. közigazgatási szervek, regionális fejlesztési ügynökségek, oktatási intézmények stb. számára, hogy azok hálózatokat hozzanak létre, és megosszák egymással a különböző területeken szerzett tapasztalataikat, mindennek eredményeként hatékony regionális módszereket dolgozzanak ki, javítva ezzel a régióban releváns szakpolitika irányokat. A kialakult hálózatok arra törekszenek, hogy az új és átvett innovatív megoldások integrált módon váljanak fenntarthatóvá, valamint a korábban már bevált módszerek felhasználásával azonnali kedvező hatást gyakoroljanak régiójuk közvetlen fejlődésére. Az EU nagy hangsúlyt fektet a régiók számára a lehetőségek teljes kiaknázására azáltal, hogy segíti őket a természetes erőforrásaik felhasználásában, miközben megragadja azokat az alkalmakat, amelyek lehetőséget kínálnak a gazdasági, társadalmi és környezeti fejlődésre egyaránt. A haszonélvezők, vagyis a végső célcsoport végeredményben a helyi célközösségek pl. gazdasági szereplők, civilek, családok, magánszemélyek, helyi igazgatási szervek.1
Az Interreg Europe négy fő területre összpontosít:
- kutatás, technológiafejlesztés és innováció,
- a KKV-k versenyképessége,
- karbonszegény gazdaság,
- környezetvédelem és erőforrás hatékonyság
Kinek segít az Interreg Europe?
Az Interreg Europe háromféle kedvezményezetti típust támogat:
- Hatóságok – helyi, regionális és nemzeti szinten.
- Irányító hatóságok/közreműködő szervezetek – ezek a szervezetek felelősek a növekedésért, foglalkoztatásért és beruházásáért vagy az európai területi együttműködésért felelős beruházásokért.
- Ügynökségek, kutatóintézetek, tematikus és nonprofit szervezetek.
Az Interreg Europe alatt együttműködő szervezet a 28 EU tagállam egyikében, Svájcban vagy Norvégiában kell, hogy székhellyel rendelkezzen.
A szakpolitikai irányelvek javítása Európában2
A kijelölt tagállami hatóságok úgy alakítják ki fejlesztési szakpolitikáikat, hogy javítsák a városok, a régiók vagy az ország gazdasági és társadalmi helyzetét. Ennek egyik formája az új KKV-kat támogató alap, új rendelet a járművek szén-dioxid-kibocsátásának csökkentésére, vagy a biodiverzitás védelmére vonatkozó stratégiák folyamatos megújítása.
Az állami hatóságok 258 db Interreg Europe projektben, 527 db politikai eszközön dolgoznak együtt egész Európa szerte. Tevékenységük nagy része a tapasztalatcsere, az okos és fenntartható megoldásokkal kapcsolatos, amelyeket projektpartnereik régiójában fejlesztettek ki és teszteltek. A cél ezen megoldások beépítése a saját szakpolitikai eszközükbe és a vonatkozó stratégiáikba. A 258 db projektben több, mint 2.000 partner vesz részt, akik hatást gyakorolnak a strukturális alapok programjaira, különös tekintettel az Európai Regionális Fejlesztési Alap (ERFA) által finanszírozott, a növekedéshez és munkahelyteremtésre irányuló beruházás célkitűzésére. A projektek jelenleg az ERFA által finanszírozott növekedési és foglalkoztatási programok 170 db szakpolitikai eszközén működnek, ez az Európai Bizottság által jóváhagyott eszközök 79% -a. Az Interreg Europe kiemelt célja ezen programok által kezelt strukturális alapok hatékonyabb felhasználása, amely a kijelölt régiókban objektívan mérhető fejlődést eredményez. Az Interreg Europe által kiválasztott, az intelligens és fenntartható Európát támogató stratégiai témák az innovációtól és a nemzetközivé válástól, a mobilitásig és az erőforrás-hatékonyságig terjedhetnek, de más programok jobban koncentráltabbak egy témát illetően, mint például a Bulgáriában a „Környezet” Operatív Program.
Interreg Europe program hazai szinten
Ebben a részben áttekintjük a hazai szereplők részvételét és aktivitását. Összesen 68 db Interreg programban vesz részt legalább 1 magyar partner, melyek közül 7 db programban 2 magyar partner, további 1 db programban 3 magyar partner is a kedvezményezettek között szerepel. A partnerek fő tématerületenkénti megoszlását mutatja be az 1. ábra. A KKV-k versenyképességét támogató projektek száma 21 db, ez a tématerület képviseli a legnagyobb hangsúlyt a magyar vonatkozásban, de a tématerületeket tekintve ugyanez mondható el EU-s szinten is.
A mellékletek között található 1. táblázat szerinti teljes projektlistát tekintve a legkisebb összköltséggel elfogadott projekt a Reborn, melyben a budapesti székhelyű IFKA Közhasznú Nonprofit Kft. a magyarországi partner. A projekt a KKV-k versenyképessége témakörben került támogatásra, a teljes költségvetése 750 668 EUR. A legnagyobb összköltséggel a Perfect c. projekt rendelkezik, összesen 2 115 678 EUR összegű teljes költségvetéssel. A projekt a Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság témában került támogatásra, melyben a magyarországi partner a Somogy Társadalmi Felemelkedéséért Fejlesztési Kommunikációs Oktatási Nonprofit Korlátolt felelősségű Társaság, Kaposvár székhellyel. A magyarországi partnerek pénzügyi részesedését tekintve az InnoIndustry projektben közreműködő, szombathelyi székhelyű Nyugat-Pannon Terület- és Gazdaságfejlesztési Szolgáltató Nonprofit Kft. vesz részt a legkisebb anyagi támogatással, mindössze 6,4 %-kal, míg a legnagyobb a szintén szombathelyi székhelyű Pannon Zrt. rendelkezik, mely a karbonszegény gazdaság témakörhöz tartozó EU Cycle elnevezésű projektben, összesen 30,8%-os részesedést ért el.
Közel azonoson szinten indultak el magyar érdekeltségű régiók közötti együttműködések, a kutatás és innováció, valamint a környezet- és erőforrás-hatékonyság tématerületeken, 18 db, illetve 17 db projekttel. A legkisebb számban az alacsony szén-dioxid-kibocsátású gazdaság elnevezésű tématerülethez kapcsolódó projekt került elfogadásra, összesen 12 db. Ezek többnyire közlekedéssel, főként közösségi közlekedéssel vagy azt kiváltó, alternatív közlekedési módokkal foglalkozó projektek. Nem célja a bejegyzésnek, hogy valamennyi projekttel részletesen foglalkozzon, inkább áttekintést nyújt a Magyarországon fellelhető programokról. Természetesen a jövőben, amennyiben valamely hazai program sikeresen működik, úgy részletesen is beszámolunk az adott szakpolitikai hatásokról.
A hazai területi eloszlás tekintetében, a 2. ábra alapján megállapítható, hogy összesen 19 db városi jogállású településen indult el, majd került elfogadásra legalább 1 db projekt.
Debrecenben található a legtöbb Interreg projekt, összesen 14 db, míg Budapesten 12 db. Hajdú-Bihar Megyében, a megyei önkormányzat 7 esetben is kedvezményezett szerepet vállal, tehát kifejezetten magas a nemzetközi együttműködésekre való törekvés önkormányzati szinten is, nem csak a kutatóhelyek vagy az egyetemek oldaláról domináns.
Hazai eloszlás
Amennyiben területi alapon vizsgáljuk a projektek hazai eloszlását, akkor erős koncentráció tapasztalható, hiszen kizárólag városi jogállású települések vesznek részt a programban. A fent említett városok mellett legalább 5 db projekt van Győrben, Pécsen, Székesfehérváron és Szekszárdon, de a legtöbb városban csupán egy projektet indítottak el: Esztergom, Gyula, Kaposvár, Kőszeg, Nagykanizsa, Paks, Siófok, Tokaj és Zalaegerszeg. Az erős koncentráció oka, hogy ezekben a városokban működnek olyan szervezetek, amelyek rednelkeznek kellő kapacitással, érdemben foglalkoznak több hazai és nemzetközi projekttel is, rendelkezésükre áll a kellő tudás és tapasztalat pl. Győrben a Pannon Novum Kft.
Hogyan működik hazai szinten a partnerség?
A vezető partner által felkért rendszeres résztvevő hazai stakeholderek és az alkalmanként meghívott résztvevők között évente több alkalommal kerül megrendezésre egyeztetés, de adott témához illeszkedően a stakeholdereknek lehetősége van a nemzetközi partnertalálkozókon való részvételre is, így első kézből ismerhetnek meg más tagállamokban alkalmazott módszereket és építhetik tovább a szakmai kapcsolataikat. A stakeholderek között minden esetben megtaláljuk a támogató szervezetet – legtöbbször irányító hatóság -, civileket, önkormányzatokat vagy önkormányzati tulajdonú gazdasági társaságok képviselőit, kutató és oktatási intézményeket pl. egyetemek, érdekelt helyi vállalkozásokat.
Egyelőre nincs tudomásunk arról, hogy lenne olyan elfogadott akcióterv, melynek valamely javaslata vagy javaslatai felhasználásra kerültek volna a hazai tervezés során. Célunk az Interreg program előrehaladásának nyomon követése mellett a jövőben olyan sikeres projektek és szervezetek felkutatása, amelyek valamilyen hatást gyakoroltak a hazai szakpolitikákra, valamint olyan módszerek és mintaprojektek tanulmányozása, amelyek sikeresen kerültek integrálásra más tagállamok régióiban vagy Magyarországon.
Mi várható a jövőben?
A 2014-2020-as időszakból kiindulva arra lehet számítani, hogy az Interreg programok felhívásai 2022-ben jelennek meg, vagyis az akciótervek ismét a programozási ciklus végére készülnek el. Ez az azonnali beavatkozásokat kevésbé teszi lehetővé, inkább jövőbeli irányokat mutathatnak a megalkotott akciótervek. Megoldás lehet és az Interreg Europe program szempontjából előnyös, ha a 7 éves tervezési ciklusokat két részre vagy akár több alciklusra bontják, és időnként felülvizsgálják az operatív programokat, ahol lehetőség van beépíteni a szakpolitikai javaslatokat. Az látszik a 2007-2013-as és 2014-2020-as programozási ciklus tapasztalatai alapján, hogy 7 évre tervezi, de a mai dinamikusan változó gazdasági és társadalmi környezetben egyre nehezebb kezelni 7 éves időtávot.
Amennyiben a COVID-19 vírus a jövőben is mindennapi életünk része lesz, úgy valószínűsíthető, hogy a személyes találkozók háttérbe szorulnak és inkább az online kapcsolattartás lesz meghatározó. Ez már csak azért is nehézséget okoz az Interreg Europe program esetében, mert a régiók közötti együttműködések egyik alapköve a személyes találkozók és tapasztalatcserék a partnerek közötti találkozókon. Egy-egy projekt éves szinten 2-3 partnertalálkozót is rendez, mindig más-más régió szervezésében. A hazai stakeholder találkozók szerepe legalább ugyanilyen fontos, de ebben az esetben működő és hatékony módszer lehet az online konferencia és kapcsolattartás is, hiszen a hazai partnerek jól ismerek a hazai viszonyokat, nem feltétlenül igényel személyes tapasztalást.
Források:
Az Interreg programokkal kapcsolatos hazai pályázati lehetőségekkel kapcsolatosan folyamatosan tájékoztatjuk Önöket! További információért forduljon hozzánk bizalommal, illetve böngésszen blogbejegyzéseink között az aktuális pályázati lehetőségekről.
Kedvezményezett | Projekt neve | Magyar fél támogatott összege (EUR) | Teljes támogatás (EUR) | Teljes összköltség (EUR) | Magyar részesedés | Téma | Város |
IFKA Public Benefit Non-Profit Ltd. for the Development of the Industry | SOCIAL SEEDS | 345 655 | 1 210 534 | 1 392 115 | 28,55% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Pannon Business Network Association | BRIDGES | 163 970 | 1 681 698 | 1 933 952 | 9,75% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Győr |
Pannon Novum West-Transdanubian Regional Innovation Non-profit Ltd. | SKILLS+ | 128 954 | 1 755 758 | 2 019 121 | 7,34% | A KKV-k versenyképessége | Szombathely |
BKK Centre of Budapest Transport | SMART-MR | 186 212 | 1 661 248 | 1 910 435 | 11,21% | Karbonszegény gazdaság | Budapest |
Pannon Business Network Association | UpGradeSME | 261 885 | 1 304 559 | 1 500 243 | 20,07% | A KKV-k versenyképessége | Győr |
Ministry of Finance | UpGradeSME | 89 633 | 1 304 559 | 1 500 243 | 6,87% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Local Government of Nagykanizsa | RuralGrowth | 329 987 | 1 261 332 | 1 450 532 | 26,16% | A KKV-k versenyképessége | Nagykanizsa |
Hajdú-Bihar County Government | PURE COSMOS | 143 820 | 1 540 405 | 1 771 466 | 9,34% | A KKV-k versenyképessége | Debrecen |
Pannon Novum West-Transdanubian Regional Innovation Non-profit Ltd. | InnoBridge | 105 865 | 1 493 351 | 1 717 354 | 7,09% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Szombathely |
Pannon Business Network Association | ERUDITE | 160 506 | 1 737 632 | 1 998 277 | 9,24% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Győr |
Municipality of Miskolc City of County Rank | TRAM | 146 951 | 1 097 273 | 1 261 864 | 13,39% | Karbonszegény gazdaság | Miskolc |
Pannon Novum West-Transdanubian Regional Innovation Non-Profit Ltd | INNOGROW | 147 355 | 1 302 147 | 1 497 468 | 11,32% | A KKV-k versenyképessége | Szombathely |
ELI-HU Research and Development Non-profit Ltd | TRINNO | 102 706 | 1 009 395 | 1 160 804 | 10,17% | A KKV-k versenyképessége | Szeged |
Regional Government of Csongrád County | TRINNO | 51 503 | 1 009 395 | 1 160 804 | 5,10% | A KKV-k versenyképessége | Szeged1 |
West-Pannon Regional and Economic Development Public Nonprofit Ltd. | CLUSTERIX 2.0 | 148 023 | 1 599 578 | 1 839 515 | 9,25% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Szombathely |
Pannon Business Network Association | INKREASE | 119 646 | 1 471 375 | 1 692 081 | 8,13% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Győr |
PANNON NOVUM WEST-TRANSDANUBIAN REGIONAL INNOVATION NON-PROFIT LTD | SYMBI | 141 719 | 1 366 651 | 1 571 649 | 10,37% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Szombathely |
Hajdú-Bihar County Council | CLUSTERS3 | 155 224 | 1 338 963 | 1 539 807 | 11,59% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen |
Fejér Enterprise Agency | ATM for SMEs | 237 331 | 1 341 720 | 1 542 978 | 17,69% | A KKV-k versenyképessége | Székesfehérvár |
Ministry of Finance | ATM for SMEs | 112 991 | 1 341 720 | 1 542 978 | 8,42% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Zala County Foundation for Enterprise Promotion | ATM for SMEs | 111 598 | 1 341 720 | 1 542 978 | 8,32% | A KKV-k versenyképessége | Zalaegerszeg |
National Healthcare Service Center | HoCare | 112 357 | 1 041 361 | 1 197 566 | 10,79% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Budapest |
Semmelweis University | HELIUM | 149 644 | 1 685 433 | 1 938 248 | 8,88% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Budapest |
National Healthcare Service Center | HELIUM | 134 208 | 1 685 433 | 1 938 248 | 7,96% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Budapest1 |
BORA 94 Borsod-Abaúj-Zemplén County Development Agency Nonprofit LLC (until 30/11/2016 [NORDA Regional Development Agency of North-Hungary Nonprofit Corporation]) | REBUS | 122 840 | 1 443 263 | 1 659 752 | 8,51% | Karbonszegény gazdaság | Miskolc |
Tolna County Development Agency Nonprofit Public Ltd. [until 17/03/2017 STRDA South Transdanubian Regional Development Agency Public Nonprofit Ltd] | SET-UP | 133 427 | 1 153 086 | 1 326 049 | 11,57% | Karbonszegény gazdaság | Szekszárd |
IFKA Public Benefit Non-profit Limited for the Development of Industry | TRIS | 117 098 | 1 316 708 | 1 514 214 | 8,89% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Budapest |
Herman Ottó Institute Nonprofit Ltd. (until 31/12/2016 Herman Otto Institute) | TRIS | 83 110 | 1 316 708 | 1 514 214 | 6,31% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Budapest1 |
University of Debrecen | BID-REX | 154 990 | 1 367 900 | 1 573 085 | 11,33% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Debrecen |
Central Transdanubian Regional Innovation Agency Nonprofit Ltd. | CRE:HUB | 120 669 | 1 243 763 | 1 430 327 | 9,70% | A KKV-k versenyképessége | Székesfehérvár |
Hungarian Innovation and Efficiency Nonprofit Ltd. | LOCARBO | 130 080 | 1 314 620 | 1 511 813 | 9,89% | Karbonszegény gazdaság | Székesfehérvár |
LENERG Energy Agency | COALESCCE | 109 501 | 1 060 328 | 1 219 377 | 10,33% | Karbonszegény gazdaság | Debrecen |
Social Ascention of Somogy Development, Communication and Education Nonprofit Ltd. (SASD) | PERFECT | 182 980 | 1 839 720 | 2 115 678 | 9,95% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Kaposvár |
IFKA Public Benefit NonProfit Ltd. for the Development of the Industry | FFWD EUROPE | 154 233 | 1 220 937 | 1 404 078 | 12,63% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Central Transdanubian Regional Innovation Agency Nonprofil Ltd. | Rural SMEs | 103 216 | 1 059 426 | 1 218 339 | 9,74% | A KKV-k versenyképessége | Székesfehérvár |
GOVERMENT OF BARANYA COUNTY | TANIA | 129 625 | 1 088 625 | 1 251 918 | 11,91% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Pécs |
IFKA Public Benefit Non-Profit Ltd. for the Development of the Industry | REBORN | 101 947 | 652 755 | 750 668 | 15,62% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Chamber of Commerce and Industry of Hajdú-Bihar County (CCI_HBC) | Inside Out EU | 135 802 | 1 072 338 | 1 233 188 | 12,66% | A KKV-k versenyképessége | Debrecen |
Hajdú-Bihar County Government | Night Light | 185 853 | 1 621 080 | 1 864 242 | 11,46% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Debrecen |
IFKA Public Benefit Non-Profit Ltd. for the Development of the Industry | RaiSE | 107 373 | 1 253 123 | 1 441 091 | 8,57% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Pannon European Grouping of Territorial Cooperation Ltd. | SHARE | 103 396 | 1 197 721 | 1 377 379 | 8,63% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Pécs |
Tokaj Wine Region Nonprofit LLC | EPICAH | 171 360 | 1 451 256 | 1 668 944 | 11,81% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Tokaj |
Municipality of Debrecen | STRING | 124 500 | 1 651 961 | 1 899 755 | 7,54% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen |
University of Debrecen | STRING | 93 225 | 1 651 961 | 1 899 755 | 5,64% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen1 |
Lake Balaton Development Coordination Agency | DESTI-SMART | 142 163 | 1 569 338 | 1 804 739 | 9,06% | Karbonszegény gazdaság | Siófok |
South Transdanubian Regional Innovation Agency Nonprofit Ltd | Medtech4 Europe | 154 420 | 1 441 223 | 1 657 406 | 10,71% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Pécs |
University of Debrecen | InnovaSPA | 162 420 | 1 130 255 | 1 299 793 | 14,37% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen |
University of Pécs | Digitourism | 152 809 | 1 476 828 | 1 698 352 | 10,35% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Pécs |
Hajdú-Bihar County Government | OUR WAY | 78 158 | 810 289 | 931 832 | 9,65% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Debrecen |
Hajdú-Bihar County Government | EUREGA | 147 064 | 1 442 710 | 1 659 116 | 10,19% | A KKV-k versenyképessége | Debrecen |
Ministry of Finance | INNO PROVEMENT | 306 172 | 1 481 043 | 1 703 200 | 20,67% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Budapest |
ICT Association of Hungary | INNO PROVEMENT | 161 115 | 1 481 043 | 1 703 200 | 10,88% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Budapest1 |
South Transdanubian Regional Innovation Agency | REGIONS 4FOOD | 161 798 | 1 277 457 | 1 469 075 | 12,67% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Szekszárd |
Chamber of Commerce and Industry of Pécs-Baranya | Cult-CreaTE | 138 000 | 1 510 130 | 1 736 649 | 9,14% | A KKV-k versenyképessége | Pécs |
Self-Government Office of Vas County | ThreeT | 155 443 | 1 589 306 | 1 827 702 | 9,78% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Szombathely |
MSE Cluster Ltd. | Inno4Sports | 88 516 | 1 236 371 | 1 421 827 | 7,16% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen |
University of Debrecen, Institute of Sport Sciences | Inno4Sports | 91 735 | 1 236 371 | 1 421 827 | 7,42% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Debrecen1 |
ENEREA Eszak-Alfold Regional Energy Agency Nonprofit Ltd. | DeCarb | 147 466 | 1 536 578 | 1 767 065 | 9,60% | Karbonszegény gazdaság | Nyíregyháza |
Institute of Advanced Studies | Local Flavours | 349 291 | 1 511 192 | 1 737 871 | 23,11% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Kőszeg |
Hajdú-Bihar County Government | RENATUR | 138 705 | 1 272 826 | 1 463 750 | 10,90% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Debrecen |
Tolna County Development Agency Nonprofit Public Benefit Ltd. | FRiDGE | 249 613 | 1 003 513 | 1 154 040 | 24,87% | A KKV-k versenyképessége | Szekszárd |
KDRIÜ Central Transdanubian Regional Innovation Agency Nonprofit Ltd. | 2LIFES | 120 751 | 1 163 871 | 1 338 452 | 10,37% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Székesfehérvár |
EDC Debrecen Urban and Economic Development Center | PROSPERA | 131 861 | 1 124 247 | 1 292 884 | 11,73% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Debrecen |
Pannon Business Network Association | SMART HY AWARE | 130 773 | 1 406 935 | 1 617 975 | 9,29% | Karbonszegény gazdaság | Győr |
West Pannon Nonprofit Ltd. | EU CYCLE | 272 043 | 883 223 | 1 015 706 | 30,80% | Karbonszegény gazdaság | Szombathely |
Tolna County Development Agency | eBussed | 147 033 | 1 290 165 | 1 483 690 | 11,40% | Karbonszegény gazdaság | Szekszárd |
Tolna County Development Agency | PROGRESS | 158 950 | 1 228 675 | 1 412 976 | 12,94% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Szekszárd |
Budapest Foundation for Enterprise Promotion | CRAFTS CODE | 151 068 | 1 301 058 | 1 496 217 | 11,61% | A KKV-k versenyképessége | Budapest |
Hajdú-Bihar County Government | SinCE-AFC | 132 286 | 1 291 949 | 1 485 741 | 10,24% | A KKV-k versenyképessége | Debrecen |
Ister-Granum European Grouping for Territorial Cooperation Ltd | WaVE | 134 411 | 1 273 535 | 1 464 566 | 10,55% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Esztergom |
Pannon Business Network Association | FOUNDATION | 131 601 | 1 565 015 | 1 799 767 | 8,41% | A KKV-k versenyképessége | Győr |
Pannon Business Network Association | INTENCIVE | 124 649 | 828 232 | 952 466 | 15,05% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Szombathely |
Development Organization | OptiWaMag | 151 793 | 958 475 | 1 102 246 | 15,84% | Környezetvédelem és erőforrás-hatékonyság | Gyula |
Municipality of Nyíregyháza | BETTER | 148 454 | 1 092 250 | 1 256 088 | 13,59% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Nyíregyháza |
West-Pannon Regional and Economic Development Public Nonprofit Ltd. | INNO INDUSTRY | 85 387 | 1 328 386 | 1 527 644 | 6,43% | Kutatás, technológiafejlesztés és innováció | Szombathely |
Pannon European Grouping of Territorial Cooperation | INTER VENTURES | 312 614 | 1 151 955 | 1 324 749 | 27,14% | A KKV-k versenyképessége | Pécs |
Protheus Holding Plc. | E-MOB | 104 202 | 1 304 916 | 1 500 653 | 7,99% | Karbonszegény gazdaság | Paks |
Összesen | 11 615 724 | 89 390 963 | 102 799 608 | 11,74% |